Vatandaşı Silent Hill ile birlikte bilgisayar oyunlarını filmleştiren yapım Resident Evil’ın 6. ana oyunu çıktı.
Resident Evil 6 sesi ve çevre tasarımları ile dikkat çekerken oynanabilirlik konusunda seriyi çok ileri taşımıyor.Amerikalı korku yazarı Howard Phillips Lovecraft’ın 1920’li yıllarda dünya edebiyatına kazandırdığı zombi kültürü Resident Evil 6’da tekrar diriliyor. 1996’dan beri çıkan Resident Evil serisinin 23. oyunu olan Resident Evil 6, Racoon City kazasından hemen sonrasını konu alıyor. 3 ana hikâye ve bir final görevinden oluşan Resident Evil 6, 2 Ekim’de raflardaki yerini aldı. Geçen hafta açıklanan satış rakamlarına göre ise oyun 2 hafta gibi bir sürede 3 milyon kopya satmayı başardı. Tüm oyunları ile 40 milyon kopya satmış Resident Evil için bu satış rakamı çok etkileyici değil ama Noel sezonu ile beraber bu rakamın artacağı düşünülüyor.
Ana hatlar korunmuş
Resident Evil hayranları için yeni oyunda pek bir yenilik olduğu söylenemez. Kullanılan materyaller, silahlar ve ‘herb’ler hemen hemen önceki seriler ile paralellik gösteriyor. Yılların verdiği başarı hissi ile oyunun ana hatlarını bozmak istemeyen Japon Capcom videolara soktuğu tuş destekli hareketler ile oyuna dinamizm katmayı denemiş. 3 ana hikaye ve 1 final görevinden oluşan Resident Evil 6’nın zorluk derecesi normal seviyesinde oynandığı takdirde oynayanı çok zorlamıyor, sadece mermi bulmakta belli sıkıntılar yaşandığı söylenebilir. Resident Evil bu oyununda sinematografiye çok önem vermiş. Cutscene diye adlandırılan oyun arası videolardaki gerilim dozu bir hayli yüksek. Oyun içindeki gerilim ve eski oynanış usulleri göz önüne alındığı zaman Resident Evil serisinin son oyunu için sanki oyununun film değil de filminin oyun yapıldığı izlenimini veriyor. Öte yandan oyunseverler gerilimi kırmak için Milla Jovovich’i de yapımda görmek isterlerdi ama o serinin başka bir kulvarında rol alıyor ne yazık ki.